26-27-28 okt: Kingfisherspark - Reisverslag uit Mount Molloy, Australië van José Roelands - WaarBenJij.nu 26-27-28 okt: Kingfisherspark - Reisverslag uit Mount Molloy, Australië van José Roelands - WaarBenJij.nu

26-27-28 okt: Kingfisherspark

Door: Jose

Blijf op de hoogte en volg José

31 Oktober 2014 | Australië, Mount Molloy

Deze vogelaarscamping is voor ons echt een rustplek: Ronald heeft vooral s ochtends vroeg vogels gekeken. Het stikt hier van de Honeyeaters. Vervangen hier de functie van insecten. Ook was er een platypus in de kreek achter de camping. Ik heb vooral veel uitgeslapen, maandag was ook wasdag, veel gelezen, samen gekookt, en uitgebreid koffie gedronken. We hebben John hier ontmoet, een Amerikaan, heeft een kayakbedrijf. Is nu al 4 maanden aan het rondtrekken. Samen met Ronald op vogeljacht geweest en samen koffie gedronken en hele gesprekken gehad over de amerikaanse samenleving., opvoeding, de   natuur. Is wel relaxed zo.
We kwamen ook een Belg tegen die echt een bioloog is, was 8 dagen in zijn eentje aan het rondtrekken en al zo'n 240 soorten gezien. John en Ronald voelden zich echt amateurtjes.

We zitten nu in Mt Moloy, een gehucht met een leuk hotel waar we lekker aan het bieren zitten en kletsen met de locals. Mooi om de verhalen van hen te horen over hun leven.
Aan de overkant zit een winkeltje met allerlei art & crafts, hier heb ik een mooie boulted opaal gekocht: een mooie hanger met zilveren zetting. Heel blij mee.

Later op de camping hebben we met John samen gegeten: hij had nog restjes en wij ook. Was erg gezellig. Later kwam er nog een nederlander bij die onderzoek doet vanuit Naturalis naar watermijten. Hij en John gingen in discussie over het natuurmisbruik in Australie door alles te verbranden. John is hier furieus over en wil dit aankaarten bij de Unesco. Later kwam de vrouw van Harry, totaal verward, bij ons zitten over dat ze uitgedroogd was en dat Harry niet wil drinken.S ochtends app contact gehad met thuisfront terwijl Ronald en John nog even op pad gingen.
Rond 11.00 uur vertrokken naar Mt. Lewis. Prachtig Natuurpark op een berg. Mooie weg om naar boven te rijden en ook een prima wandeling van ong 1 uur. Maar met 2 vogelaars doe je hier dus 3 uur over. Was erg mooi en fijn om nu eens niet op geasfalteerde paadjes te lopen in het regenwoud. Al ben ik dan wel een keer gestruikeld over stenen.
Nu een bier op een mooi terras, de Highlander,  onderaan de berg. Afscheid van John

  • 31 Oktober 2014 - 09:00

    Samantha:

    Lieve Ronald en Jose,

    Echt ontzettend leuk zo mee te kunnen genieten van jullie avontuurlijke reis.
    Volgens mij een ervaring die je nooit meer gaat vergeten.
    Lekker genieten, dan doen wij dat van jullie reisverslag :)

    Xxxxx

  • 31 Oktober 2014 - 17:47

    Liesbeth:

    Hoi José,
    Op M. Hoorde ik dat er al enkele verslagen rondgestuurd waren. Omdat ik nog niets had ontvangen ben ik gaan zoeken (goed he) en kwam ik hier uit. Ik ga verder zoeken of ik je verslagjes kan vinden.
    Ik wens jou en je man nog een gewelgdige en veilige voortzetting van jullie reis toe. Geniet van alle mooie en leuke dingen.
    Groetjes,
    Liesbeth

  • 01 November 2014 - 08:36

    Gertie:

    Het blijft leuk om op deze manier via jullie verslagen en foto's jullie reis een beetje mee te beleven

  • 01 November 2014 - 08:38

    Gertie:

    Vreemd hoor, ik had nog veel meer tekst geschreven (vorige keer ook), maar alleen de eerste zin worst geplaatst. Ik weet niet wat ik fout doe.
    Volgende keer weer een nieuwe poging.

  • 01 November 2014 - 12:25

    Leila:

    Lieve Jose, net al jullie fotos gezien! Wat een schitterende reis! Fijn dat je ons ook zo laat meegenieten met verslagen en fotos! Veel plezier en leifs, Leila!

  • 02 November 2014 - 14:34

    Christiaan:

    Weer een mooi verslag mama! Leuk dat jullie ook zulke goede contacten maken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 8183

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 25 November 2014

Australie

Landen bezocht: