Cape Tribulation (30 okt-4 november) - Reisverslag uit Cooktown, Australië van José Roelands - WaarBenJij.nu Cape Tribulation (30 okt-4 november) - Reisverslag uit Cooktown, Australië van José Roelands - WaarBenJij.nu

Cape Tribulation (30 okt-4 november)

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

04 November 2014 | Australië, Cooktown

Hierna volgt een beschrijving van ons heerlijke verblijf op dit fantastische plek!!
De weg vanuit de bergen naar de oceaan was prachtig! Mooi uitzichtpunt.
Om 17.00 uur aangekomen op camping Daintree Riverview. Kleine simpele camping met maar een beperkt aantal plaatsen. We hebben een (kangoeroe)steak gegeten en op tijd naar bed.....

De dag begon om 5.30 uur: opstaan, ontbijtje en naar de steiger voor onze birdwatchers-rivercruise. We waren met 2 Japanners met hun eigen gids en wij. Het was een prachtige tocht over de  Daintree River met in het begin een mooie nevel. Verder uiteraard veel versch soorten vogels en een krokodil: o.a. the Little Kingfisher (knalblauw!!), Shiny Flycatcher, Black Koel, Papoea Frockmouse. Ronald zit inmiddels op 153 soorten, waarvan 145 nieuw. Heel bijzonder toch? En we zijn niet eens alleen maar aan het vogels kijken, gaat gewoon tussendoor. Way of living and traveling bij ons.

Hebben lekker ontbeten aan de overkant en even in de giftshop geweest: Ronald heeft een lekkere blouse gekocht en goede anti strandvlooien/insectenspul gekocht.

Rond 10 uur vertrokken naar Cape Tribulation. Een mooie weg door de bergen, met een pontje over en dan een weg met prachtig uitzicht op de oceaan. Echt genieten dit. En steeds kijken we elkaar blij aan: dit maken we toch maar.mooi mee!!!
Rond 13.00 aangekomen op Cape Tribulation Camping. Lekker rustige, simpele plek tegen een prachtig strand aan: hier is het echt het Bariererif ontmoet het Tropisch Regenwoud. Op 1 plek 4 totaal andere uitzichten. En...het is een prachtig strand: ik voel een stranddag aankomen!!

S'avonds lekker pizza gegeten op de camping met heerlijke wijn en goed bier. Door die wijn wist ik zeker dat ik goed zou slapen: heb een kou gepakt met de airco vermoed ik en voel me dus niet lekker.
Onrustige nacht gehad.
Ronald al vroeg op pad naar de mangrove en uiteraard de zonsopgang. Hij is helemaal hier in zijn element: echt alles wordt onderzocht: poeltjes op het strand, kreekjes, heeft een kokosnoot geopend, rondje over het strand.

Die 1e ochtend hebben we wat gereden en naar een cafeetje aan Thornton Beach. Koffie gedronken, kaarten geschreven en nog wat sterns gezien. Niet helemaal duidelijk wat het was.
Ik voelde me koortsig worden en ben s middags op bed gaan liggen. Niet alles gaat over met paracetamol ( toch Petra?). Ook gewoon rust pakken. Ronald heeft een lekkere omelet gemaakt en daarna nog naar het terras.

Om 5.30 uur wakker: warm en natte nacht. Bewolkte zonsopgang. Even met de buren uit Zwolle ervaringen en foto's uitgewisseld. Om 8 uur worden we opgehaald door Oceans Safaris.
Het was een geweldig! Ronald en ik waren de enigen zonder snorkel ervaring. Werd verder ook nauwelijks uitgelegd: gewoon gaan. De tocht met de boot was al wel lekker: bijna 40 min van de kust afvaren. We hebben op 2 plekken gesnorkeld: prachtige kleuren koraal, grote mosselschelpen met een mooie blauwe binnenkant, knalblauwe zeesterren, vertakt koraal, en veel gekleurde kleine en grote vissen. Apart en hele scholen. Heerlijk om daar gewoon boven te zweven en rustig alles te bekijken. Eerst deed ik het nog met een hulpmiddel om te drijven maar dat was snel overbodig. Ronald had er meer moeite mee. Is nu eenmaal geen waterrat. Hij was al snel kapot. Maar zeer de moeite waard. Terug zagen we nog een groep sternen die op jacht waren in een school vissen.
Terug bij de Turtle Bar hebben we wat gegeten en toen via de bostrack en het strand terug naar ons strand. Hebben de stoelen gepakt en met een biertje heerlijk gehangen hier. Beetje zwemmen, beetje lezen: moe en voldaan! En hoe fijn dat we dit nog een keer bij Airly Beach gaan doen!!

Die nacht met alles open geslapen, zonder deken. Het is vochtig-warm momenteel. Fijn dat we dicht bij het strand zitten, daar waait een fris briesje.
Om 5.30 uur naar zonsopgang gekeken en buiten wat gelezen tot Ronald wakker werd.
We zijn naar het Daintree Discovery Centre gereden, tussendoor nog lekker koffie met citroencheesecake genomen. Het centrum was mooi opgezet met
met een audiotour en veel video informatie: alles over regenwoud en zijn bewoners. Vooral de casuaris als beschermde soort. Hierna een boardwalk gedaan in de buurt die heel rustig was en eigenlijk zeker zo mooi..

Op de camping hebben we ons geinstalleerd bij onze boom op het strand. Heerlijk bijkomen met een windje in de schaduw. Heb heel lang met een australische vrouw in het water zitten praten over reizen, kinderen en werk. Was leuk. Daarna ons omgekleed en te voet naar een nabijgelegen restaurant gegaan: Whet. En hier heerlijk gegeten met een lekkere fles wijn erbij. Het was erg gezellig samen en in het restaurant kwam ook de plaatselijke werkers op de resorts en evenementen hangen: gitaartje erbij en. Gaf er een goede sfeer aan. Licht aangeschoten na uiteraard een desertwijntje weer naar de camping gewandeld. Daar op het terras nog een afzakkertje....

Weer een nacht met alles open geslapen. Vochtig en warm.
Ronald heeft s ochtends de boardwalk gedaan en....een casuaris met 4 jongen gezien! Ik heb me met re-organisatie van onze spullen en kleren bezig gehouden. Het was wasdag.

We hebben weer koffie gedronken op Thornton Beach, ff app contact gehad met thuisfront en lekker rustig aan gedaan daar. Daarna door naar het entomylogisch museum: hing vol met insecten, vlinders, torren maar ook kunstwerken door de eigenaar gemaakt.

Hierna zijn we naar Masons gereden voor een Native Burger: een trio van emoe, krokodil en kangoeroe. Erg lekker hapje en mooi gemaakt. Hierna zijn we gaan zwemmen in Masons pool: een kleine kreek met een dieper gedeelte waar gewoon gezwommen kan worden. Wat is dat prachtig en heerlijk. Om te zijn en om te doen! Terwijl ik lekker lag te poedelen zag een meisje aan de kant een slang: een watersnake bleek het te zijn. Dan ga je toch even aan de kant. Zitten kijken naar springspektakel van jongeren en daarna weer naar onze camping. Ik met stoel en boek aan het strand en Ronald even een klein dutje op ons opgeruimde bed gedaan. Was is droog, nog ff een biertje bij Tam op het terras en dan maar eens gaan koken. Schnitzel met doperwten en witte bonen in tomatensaus. Mwah.
Rond 19.30 uur werden we opgehaald voor een nachthike. Een man, Ian, met zeer droge humor, kwam ons oppikken. Het was een groep van 10 man. Omdat ik met mn stok liep kreeg ik eerst nog een duidelijke waarschuwing dat het erg zwaar is....
Het was klimmen en klauteren dwars door het bos. Hebben een paar leguanen gezien, slapende vogeltjes, en verder gewoon de sensatie om in een stikdonker bos te lopen met alle geluiden en geuren. We waren bekaf rond 22.00 uur. Meteen in slaap gevallen.

De volgende ochtend was alles stijf...inderdaad een tikje te zwaar geweest. Tijd om in te pakken en afscheid te nemen van Tam en Wade maar vooral van deze heerlijke plek!! Cape Tribulation was echt een hoogtepunt van deze reis. Heerlijke ongedwongen sfeer, het regenwoud in al haar facetten, de mensen en de dieren, zon, zee en er samen zo van genieten. Op naar een volgend hoofdstuk.

• 04 November 2014 - 12:38

Renate Van Hulten:

Ha die Jose en Ronald,

Wat zijn jullie toch heerlijk aan het genieten...ik word helemaal blij van jullie reisverslag.
    Australie heeft wel wat he? Geniet nog lekker verder van alles en vooral van elkaar.
    Enne duim je even...over een paar uurtjes (19.00) heb ik LEMA examen...?
    Liefs en tot kiekus,
    Renate van Hulten

• 04 November 2014 - 14:01

Petra:

Kijk dat zijn pas verslagen,zie het zo voor me!
    Heerlijk lijkt me het snorkelen al die mooie vissen en met een lekker temperatuur een beetje drijven.
    En inderdaad paracetamol alleen wil niet altijd werken.
    Goed rusten is ook belangrijk.

Veel plezier nog. X

• 04 November 2014 - 15:43

Rianne:

Wat een mooi reisverslag. En wat hebben jullie al veel gezien. De foto's zijn prachtig, krijg je toch een beetje idee hoe het stukje land waar jullie zijn eruit ziet.
    Nog een hele goede reis verder.

• 04 November 2014 - 16:16

Jacqueline:

wat een prachtig verslag !! Het mooie en genieten spat ervan af .ga zo nog maar effe door !!! Lekker weer .bounty stranden, Barierrif met snorkel ervaringen en mooie koraalriffen en vis ,krokpdil ,150 vogels.....
    Jammer dat je je niet helemaal fit voelde maar het lijkt niet te storend geweest te zijn Die stoel op het stand en rust doet wonderen.
    Toch ook wel weer het tropisch oerwoud dat trekt rode draad door jullie reizen
    prachtig!!!....Geniet nog maar even ervan
    xxxx jacqueline

• 04 November 2014 - 18:57

Els:

Hallo Luitjes wat een fantastische reis zijn jullie aan het maken! Bijzonder om jullie zo via de beeldende verslagen te kunnen volgen! Vooral lekker doorgaan met genieten, wij blijven jullie volgen, veel groetjes!

• 04 November 2014 - 19:26

Isabel Uit Belgie:

Prachtig toch allemaal
    Gaan jullie nog willen terugkeren?
    Vele groetjes uit het belgenlandje
    Belle

• 04 November 2014 - 21:37

Lenie:

Wat een geweldig reisverslag! En wat leuk dat jullie gesnorkeld hebben. Dat zal vast een fantastische ervaring zijn om zo tussen de vissen in de azuurblauwe zee te zwemmen.
    Geniet nog heerlijk van alle dagen die jullie nog in petto hebben en een goede reis door het prachtige land.
    Groetjes.
    Lenie

• 04 November 2014 - 22:57

Gertie:

Ook nu weer ontzettend leuk om te lezen, jullie uitgebreide verslag. Een heel gevarieerde reis, wat zullen jullie genieten! En via de verslagen genieten we allemaal een beetje mee (al zou ik het uiteraard liever zelf ter plekke ervaren, had; ..... Wie weet, gebeurt dat ooit nog wel

• 04 November 2014 - 23:00

vervolg ... (Was weer een deel van de tekst weggevallen)
    Heerlijk ook dat snorkelen, moet prachtig zijn daar.
    En die vele vogels en andere dieren, prachtige natuur en uitzichten; allemaal hoogtepunten.
    Wat zullen jullie hier nog lang van nagenieten.
    Nu maar op naar de volgende bestemmingen. En dan straks ook nog een weekje Sydney. Dat zal wel een hele grote overgang worden, zo,n grote stad. Maar wel heel speciaal om daar de geweldige reis af te sluiten.
    Groetjes, Gertie

• 05 November 2014 - 07:31

Tiny:

Wat een leuke reisverslagen. Met ons koude herfstweer is het extra genieten van die exotische verhalen.

• 09 November 2014 - 21:20

Ad En Dymphie Rommens:

Hallo Ronald en Jose,

We hebben net de verslagen doorgekregen van Peter, we hebben ze met veel plezier doorgelezen, het is net of wij weer terug zijn in Austalie.
    Geniet er van zolang het nog kan.
    Wij blijven jully volgen, zeker met die prachtige verhalen, het is net of je erbij bent.
    Verder nog veel plzier en een goede reis.

Groeten Ad&Dymphie (Gr A&D)