Ronalds' tussenbalans (14 nov) - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van José Roelands - WaarBenJij.nu Ronalds' tussenbalans (14 nov) - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van José Roelands - WaarBenJij.nu

Ronalds' tussenbalans (14 nov)

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg José

14 November 2014 | Australië, Agnes Water

Hier wat voor en tegens of plussen en minnen, het is maar wat je ervan maken wilt.

Over het algemeen voor schappelijke prijzen prachtige campings, voorzien van compleet ingerichte keukens. Voordeel je hoeft niet in je eigen knoflook geur te slapen. Sanitair op sommige plekken wat gedateerd maar nog steeds goed. Zorg wel dat altijd de toiletdeksel dicht is in het tropische gebied, scheelt verrassingen zoals groene boomkikker of gekko in mijn geval.

Voordeel buitenleven veel wildlife wat je wel wilt zoals kangoeroes, Kookaboora en monitorlizard. En ook wat je niet wilt veel stekende insecten muggen, vliegen en mieren in alle soorten en maten. Advies veel smeren ter voorkoming of voor de jeuk. Maar vooral genieten van het buitenleven.

Eten in Australië, waar wij verbleven was vooral gericht op veel en vet, en dat zie je ook heel duidelijk om je heen lopen. Het is een verademing als je een keer ergens eet en geserveerd krijgt zoals wij dat gewend zijn. Campingkeuken in Town of 1770 camping is top.

Reizen oktober/november heeft als voordeel dat het niet druk is en dat er altijd wel plek is op de campings of het moet een heel populair gebied zijn net als de Whitsundays. Het thuis reserveren van excursies is niet echt nodig. De reefsleep die wij deden was met 6 man voor een derde gevuld. Niet vooruit boeken geeft meer vrijheid en flexibiliteit.

Autorijden op zich valt allemaal mee, veel 2 baanswegen en vooral veel rechte wegen. Het is even wennen dat de roadtrains je met 120 passeren.

Nog een klein minpunt  is het bier, wat je hier over het algemeen krijgt is van dat slappe bier. Maar met wat zoeken vind je wel wat goede bieren zoals Coopers of Cascade blonde. Over de wijnen kan ik niet oordelen aangezien ik zelden wijn drink. Maar een voordeel is weer dat je hier met je camper zo de Bottleshop in kunt rijden.

Alles samenvattend hebben wij 5 Top weken gehad in een klein deel van Queensland en hebben we nog teveel links moeten laten liggen omdat de tijd ontbrak. Zoals Frasier Island, Hinchbrook en zo kunnen we nog even doorgaan. Al te meer redenen om terug te gaan.

En nu op naar Sydney en zien hoe het city live eruit ziet.

• 14 November 2014 - 07:28

Jurgen T.:

leuke samenvatting !

• 14 November 2014 - 08:05

Petra:

Haa Ronald,

Jammer van dat vet en veel eten. Maar zo te lezen een prima land om rond te reizen.
    Een fijne week in Sydney!

• 14 November 2014 - 11:45

Jacqueline:

hoi jose en ronald
    Leuk deze praktisch aanvullingen op jou mooie verslagen van jullie activiteiten daar down under.
    en dan nu ...naar de stad Sydney een beetje cultuur snuiven .Hopelijk met net zo'n veel plezier als in de prachtige natuur gebieden war jullie geweest zijn .Misschien kan je dan nu eens een lekker Australisch wijntje drinken .alvast sante" .
    groet xx jacqueline

• 14 November 2014 - 13:57

Ankie:

Wow! Ziet er goed hoor! Geniet nog van de laatste dagen/week.

• 14 November 2014 - 19:16

Els Bouwmeester:

Hoi, hoi, die samenvatting gaan we onthouden want na jullie zéér enthousiaste verhalen begint het bij ons ook te kriebelen... We wensen jullie nog veel cultuurgenot in Sydney. Houdoe!

• 14 November 2014 - 20:21

Ad Rommens:

Hallo Ronald en Jose,

Veel plezier in Sydney en daarna een goeie terugreis en tot ziens, kunnen we onder het genot van echt bier lekker bij kletsen.

Grad