11 nov: Bruce Highway - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van José Roelands - WaarBenJij.nu 11 nov: Bruce Highway - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van José Roelands - WaarBenJij.nu

11 nov: Bruce Highway

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

12 November 2014 | Australië, Agnes Water

Vertrek Airly Beach: 7.30 uur. Meestal ontbijten we met een kopje Nescafé en een paar geroosterde boterhammen. Ieder heeft zijn taak bij het rijklaar maken van de camper. Ronald doet de buitenkant: stoelen en tafeltje binnenleggen, flesjes water bijvullen, gastank dicht en electra afsluiten. Ik doe de binnenkant: losse spullen goed opbergen, alle knopjes vastzetten, raampjes dicht, stroom en water uit, kaarten en verrekijker voorin klaar leggen. Gaat heel soepel allemaal.
Km stand bij aanvang dag: 72690
Om 10.30 een koffiepauze gehad in Carmila bij een Roadhouse.

De snelwegen hebben hier namen: deze heet the Bruce Highway. Is een lange, rechte, smalle weg. Is gewoon 150 km rechte weg zonder een afslag. Als je pech hebt zit je heel lang achter een caravan of langzame auto; Af en toe komt er een tweebaans stuk: en hier kun je inhalen. Er staan ook regelmatige borden langs de weg met waarschuwingen om regelmatig rust te pakken "SURVIVE DRIVE", "REST IF SLEEPY"
Veel verbrande bomen langs de weg. Momenteel Eucalyptus. We moeten dit keer uitkijken voor overstekende koala's. Maar ook dikwijls deze gele bordjes met Kangoeroes, vee, casuaris. En wederom heel veel dode kangoeroes..
Er staan regelmatig gele bordjes met SCHOOLBUS Stop: je vraagt je steeds af waar die kinderen dan vandaan moeten komen, nergens een huis te zien.
Wat ook heel typisch is hier: de snelweg is een kleine 2-baansweg maar als je dan door een dorp rijdt zie je brede straten: landingsbanen noemen wij ze. Bij ons is het net andersom.
Op de benzinetank moet je echt letten want er zit vaak wel 150 km tussen de benzinepompen. Die hebben dan wel een prettige Roadhouse annex kleine supermarkt annex vvv.
Op een aantal plaatsen, lange, saaie stukken weg, staan quizvragen over Queensland langs de weg. Paar km verder wordt het antwoord weergeven. Echt een land voor onze quiz-mannen Petra

Lunchstop om 12.40 uur (km stand 73110) Heetste plek tot nu toe!!! Zaten onder een afdak bij een zeer schone picknicktafel. Dat is echt bijna overal het geval. Alle openbare toiletten en tafels zijn goed onderhouden en schoon. Vaak is er nog een barbecue bij die gratis te gebruiken is.

Vandaag aan het eind van de rit ( rond Miriamvale) toch nog 2 levende kangoeroes gezien. Ze zijn er dus wel!!

Om 17.00 uur aangekomen in The Town of 1770 op camping Captain Cook: een heerlijk beschaduwde camping met een heerlijke geur van eucalyptus en bloemen. Hier is destijds Cook met zijn schip de Endeavour aan land gegaan bij een baai die Bustard Bay heet: de scheepsbioloog had hier een grote vogel geschoten: de bustard. En zo kwamen hier heel wat plekken aan de meest idiote namen...
Hebben vandaag in 8 uur 700 km gereden:Tijd voor een biertje!

Wij denken dat we op deze plek een waardig einde van onze vakantie zullen hebben. Natuurgebied met verscheidende biotopen in de buurt, de zee, een rustige camping met veel ruimte, goed restaurant! Er zal weinig gekookt worden door ons. Voor € 50,- hebben we uitgebreid gegeten, twee gangen. Ze hebben geen vergunning voor alcohol dus neem je gewoon je eigen fles wijn/bier mee.

• 12 November 2014 - 19:00

Leila:

Wat een prachtige verhalen en schitterende fotos. Super dat we zo ook een beetje kunnen meegenieten! Groeten van je huppelclub! Het is wel stil zonder jou! Veel plezier en liefs!

• 12 November 2014 - 20:01

Petra:

Hoi, wat een mooi verslag.
    Geniet er nog maar van.

• 12 November 2014 - 20:59

Michelle & Hans:

Het klinkt als een supervakantie, leuk om te lezen dat jullie het zo fijn hebben! geniet van de laatste 2 weken en als jullie nog niet terug willen passen we gewoon wat langer op Noortje :)

• 12 November 2014 - 21:28

Richard:

Leuk zo zeg die teksten met foto's. Geniet er nog ff van. Gr Richard

• 13 November 2014 - 09:54

Janneke En Huib:

Hallo Jose en Ronald,

Volgens ons is dit een super reis. Volgend jaar een toename van 25% aan reizigers naar Australië door de mooie verslagen en foto's. En dit is nog maar een klein deel van Australië. Nog veel plezier en tot in Nederland.