22 oktober: lange reis in de outback - Reisverslag uit Lake Eacham, Australië van José Roelands - WaarBenJij.nu 22 oktober: lange reis in de outback - Reisverslag uit Lake Eacham, Australië van José Roelands - WaarBenJij.nu

22 oktober: lange reis in de outback

Door: Jos'e en Ronald

Blijf op de hoogte en volg José

22 Oktober 2014 | Australië, Lake Eacham

Na het heerlijke groene gebied van Carnarvon Gorge zijn we vertrokken naar het het groene tropisch regenwoud bij Cairns. Het is een lange weg (op de kaart maar een klein stukje!) en wij hebben het in 3 etappes gedaan.

Het begon in Rolleston, een gehucht van niks maar wel met een geweldige benzinepomp. dit was ook de plek waar je geen koffie kon drinken in de plaatselijke kroeg: alleen bier te verkrijgen daar. Het is echt een truckersplek!. Gelukkig is er altijd wel een leuke waarneming qua vogels te doen dus ook hier weer (iets kleins:sorry heren vogelaars).
We werden meteen op de weg aangehouden ivm wegwerkzaamheden: een aardige vrouw die het verkeer daar regelt kwam gezellig een praatje maken met ons. wat een baan!! uren in de hitte staan daar en de kerels lossen haar nauwelijks af. Maar ze maakte wel wat van haar wer zo.
Bij een roadshop/caf'e/camping langs de highway zijn we gestopt voor de overnachting: stonden gezellig op een rijtje met anderen ouderen (al had ik toch lichte hoop dat wij de jongsten waren...): we zijn gewoon gegaan voor een simpele truckersmaaltijd - frites met vlees/vissticks - en toen genoten met een kopje koffie van een prachtige sterrenhemel met ook nog een vallende ster! Dit zijn van die kleine geluksmomenten en het besef dat we maar een klein radertje in het geheel zijn. Deze laatste filosofische gedachte kwam van Ronald

Na een warme nacht zijn we vroeg vertrokken naar Charters Towers (195 km). we hebben al een echt ontbijtroutine ontwikkeld: verse toast en een kop thee. Wat een luxe zo'n ingerichte camper!
Je moet overigens als reiziger hier wel een sterke maag hebben vanwege de vele roadkills langs de weg: zowel in gedroogde als verse vorm. We hebben het dan niet over een konijn of egeltje maar over talloze kangoeroes!! Gelukkig is de balans tussen levende en dode kangoeroes positief richting de springende soort. En inmiddels hebben we al verschillende levende soorten gezien zelfs.

Rond 10 uur waren we in Charters Towers aanbeland: eerst capucinno gedronken en toen op onderzoek uit. Het is wel een aardig stadje met een fantastisch klein museum waarin allerlei oude meuk van rond de eeuwwisseling lag opgestapeld. We hebben vreselijk lol gehad over een oude step-in die er lag: ja daar zat ronald echt op te wachten op zijn reis door Australie!! Maar de geschiedenis rond de oorlogen was mooi weergegeven dus dat was toch wel interessant.

Na nog wat rondgewandeld te hebben en bij de Mac een milkshake gedronken (en gratis wifi!) zijn we verder gaan rijden voor de volgende etappe. Zijn nog 160 km doorgereden tot Roadhouse Greenvale. Dit was echt een bijzonder stuk: echt heel smalle wegen waarbij wij als klein autootje steeds aan de kant moesten voor de Roadtrtains: die rijden gewoon met 120 km langs! Het is lang, saai, dor en droog: het is wel heel erg het beeld dat je hebt van de outback! Dus het hoort er heel erg bij!

Greenvale was een zeer verouderde camping: we stonden lekker achteraf met allemaal vogels rond ons: Ronald heeft zich helemaal uit kunnen leven met lorrikees en prachtige rose gala's.

Deze hele dag is het verder bewolkt geweest en af en toe een buitje: we waren gewoon solidair met de Hollandse herfstdag.
Gaandeweg de rit werd het heuvbelachtiger en groener. Even gestopt bij een klein Info-plek: dit was een heerlijk plekje waar een oudere heer zeer vriendelijk informatie gaf over het gebied, goede kaarten meegaf en trots wees op zijn verzameling oude camera's. Dit zijn heerlijke ontmoetingen in zo'n land met maar af en toe een stadje.

Onderweg hebben we een paar flinke kuddes koeien gezien, 2 emoes, heel veel termietenheuvels met verschillende kleuren en vormen.
We hebben ons plekje gevonden voor de komende 5 dagen: Camping Lake Eacham. vanhieruit kunnen we mooie tochten maken, zwemmen, birdwatching, enz. Met dank aan Joke die ons deze plek getipt heeft

Groet van Ronald en Jose

• 22 Oktober 2014 - 09:07

Gertie:

Mooi beschreven, jullie belevenissen en al die speciale ontmoetingen. Geweldige ervaringen, die jullie nooit meer vergeten. Leuk om te lezen. Heel veel plezier de komende 5 dagen op jullie nieuwe verblijfplaats en bij alles wat jullie daar gaan ondernemen!
    Groetjes, Gertie

• 22 Oktober 2014 - 09:50

Jacqueline:

Erg leuk je verslag .Wat zullen jullie genieten van de vogels,maar ook van de overige natuur en cultuur daar.
    blij dat de camper goed bevalt Heerlijk zo´n huisje op wielen .Prachtig wat jllie allemaal zien en beleven.
    geniete er maar goed van .
    xxx jacqueline

• 22 Oktober 2014 - 10:06

Leila:

Wat een geweldige reis maken jullie en super dat het ook zo goed gaat. Geniet van fijne camper, mooi land enz! Wij hebben de storm overleefd! Xxxx

• 22 Oktober 2014 - 10:16

Renate Van Hulten:

Heel bijzonder om te horen van jullie reis. Wat een afstanden zeg...inderdaad een klein stukje op de kaart...maar in werkelijkheid gigantisch. Geniet van de heldere sterrenhemel....want die is in Australie zo prachtig....
    Geniet van alles en vooral van elkaar.....!
    Liefs van Renate

• 22 Oktober 2014 - 13:03

Isabel:

hey Ronaldski en vrouwtje :-)
    wat leuk om dit allemaal mee te kunnen volgen
    geniet verder met volle teugen
    koude groetjes vanuit het Belgenland
    Isabel

• 22 Oktober 2014 - 14:12

Inge:

Even op de site van de camping gekeken. oeoeoeoehhhhhh....lekker plekje! Je kan ook bootjevaren zag ik.
    langzaam genieten hoor, dan lijkt het langer. Kus van je zus X

• 22 Oktober 2014 - 18:33

Irene:

Weer een leuk reisverslag , wat een indrukken allemaal.Ik volg jullie en zoek van alles op ,leuk hoor. Ga jullie camping eens even bekijken nu.

• 24 Oktober 2014 - 14:22

Mitchell:

Zo te lezen genieten jullie volop! Ga zo door.
    Ben wel benieuwd welke vogelsoorten jullie gezien hebben.
    Veel plezier verder in Lake Eacham.
    Overigens, staat Ronald nou al op de website van die camping, of is dat een andere kok? Groetjes.