tochtje Woodgate Beach - Reisverslag uit Woodgate, Australië van José Roelands - WaarBenJij.nu tochtje Woodgate Beach - Reisverslag uit Woodgate, Australië van José Roelands - WaarBenJij.nu

tochtje Woodgate Beach

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

13 Oktober 2014 | Australië, Woodgate

We hadden definitief bericht gekregen van Blue Dolphin gekregen dat de walvistocht van dinsdag niet doorgaat maar wel op woensdag. We worden dan om 6.50 uur op de camping opgehaald.

Vandaag dus ons op een andere manier vermaken. Ronald wist dat het richting noorden mooi was qua natuur. Het was grijs en regenachtig en er stond een fikse wind. Dan is het in ons autootje met de verwarming foto's aan wel aangenaam. Een mooie route naar Childers. Dit bleek een mooi historisch stadje te zijn. Oude houten huizen in een soort western stijl. Lekker capucinno op daar en rondgekeken. We hè. En een voorraad bier gehaald in een drive-in,  de verkoopster keek zeer verbaasd toen wij vertelde dat we dat absoluut niet kennen in Europa. Leuke verschillen zijn dat.

Vanuit Childers zijn we richting kust gereden waar we bij...........? Een mooie wandeling gemaakt hebben naar een vogelkijkhut.  Een visarend en een cookaburra gezien en verschillende kleine nieuwe soorten. Gelukkig hield mijn knie het redelijk dus dat geeft hoop. Na 3 uur wandelen hebben we op de terugweg een stuk of 6 kangoeroes gezien: geweldig!!

We zijn nog op zoek geweest naar een telefoonwinkel voor onze draagbare wifi.  Helaas zijn de winkels dicht. Op de camping de steaks gebakken op de barbecue.  Alles is beschikbaar in de campingkeuken: koelkast, magnetron, broodrooster, barbecue: supergevoelig om de andere kampeerders hier tegen te komen en samen te eten.

Lekker geducht en op tijd naar bed.